Informacja dotycząca organizacji teleporady, wideoporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej
w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Izabelinie
- Teleporada może być udzielona w formie porady telefonicznej, wideoporady a w uzasadnionych przypadkach także drogą mailową (np. powtórzenie leków w przypadku chorób przewlekłych).
- Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz przez pielęgniarki i położne w zakresie ich kompetencji.
- Termin teleporady ustalany jest z pracownikiem rejestracji pod nr telefonu:
22 722 61 14 lub 22 722 63 21
- Lekarz kontaktuje się z pacjentem w wyznaczonym przez rejestrację terminie wizyty oraz potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz danych zawartych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.
- Bardzo prosimy o przestrzeganie punktualności ustalonych wizyt. Personel medyczny będzie kontaktować się w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu
z pacjentem, w odstępach nie krótszych niż 5 min., teleporada zostaje anulowana. W takich sytuacjach obowiązuje ustalenie nowego terminu teleporady przez pacjenta zgodnie z pkt 3. - Podczas teleporady lekarz dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego stanu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne.
- Jeżeli przemawiają za tym względy medyczne, możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów (np. recepta, skierowanie lub zwolnienie lekarskie), a także dokumentów w formie papierowej, do odbioru w rejestracji przychodni.
- Tak jak przy wizycie osobistej, wystawienie pacjentowi skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do szpitala, powinno być uzasadnione stanem zdrowia pacjenta.
- Pracownicy przychodni informują pacjenta o sposobach realizacji otrzymanych:
e-recept, · e-skierowań, · e-zleceń na wyroby medyczne, · zleceń na badania dodatkowe,
w szczególności laboratoryjne lub obrazowe, a także o możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.
Jeśli Państwa planowana wizyta jest związana z powtórzeniem leków prosimy
w szczególności o kontakt e-mailowy, który jest dostępny: przychodnia@spzozizabelin.pl,
e-recepta@spzozizabelin.pl
W przypadku kontaktu e mail należy wpisać:
- imię i nazwisko,
- pesel,
- nazwisko lekarza
- nazwa leku i dawka, dawkowanie,
ilość opakowań / lub ilość tabletek
- informację czy posiadają Państwo Internetowe Konto Pacjent. E-recepta będzie wypisana w czasie nie dłuższym niż 5 dni roboczych w zależności od harmonogramu pracy danego lekarza.
W przypadku gdy:
- posiadają Państwo Internetowe Konta Pacjenta, kody zostaną przesłane SMS-em
z portalu e – zdrowie - nie posiadają Państwo Internetowego Konta Pacjenta – kod zostanie odesłany przez nas e-mailem, bądź sms pod wskazany nr telefonu.
Powtórka będzie dotyczyła leków, którymi pacjent jest leczony w poradni, po sprawdzeniu w indywidualnej dokumentacji medycznej, w ilości wynikającej z procesu terapeutycznego. Dodatkowo w przychodni pacjent może złożyć druki do lekarza POZ:
- zapotrzebowania na leki stałe (recepty) – realizacja do 5 dni roboczych – rejestracja oddzwania do pacjenta,
- dokumenty do przekazania lekarzowi prowadzącemu np. karty informacyjne ze szpitala, zaświadczenia itp.
Zapotrzebowanie na leki stałe (recepty) można również wypełnić na własnym wniosku pamiętając o podaniu następujących danych:
- imię i nazwisko lekarza prowadzącego
- imię i nazwisko pacjenta,
- pesel,
- numer telefonu do kontaktu
- nazwa leku i dawka,
- dawkowanie,
- ilość opakowań lub ilość tabletek
- podpis pacjenta
- osoby upoważnione.
Przypominamy również, iż godnie z § 12 ust. 4 i 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia
8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, celem przedłużenia recepty należy do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dostarczać nie rzadziej niż co 12 miesięcy od lekarza specjalisty informację o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, ordynowanych lekach, środkach spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobach medycznych, w tym okresie ich stosowania i sposobie dawkowania, oraz wyznaczonych wizytach kontrolnych.